سخن روز / سال مهار تورم و رشد تولید گرامی باد.
شجاعی‌نژاد خبر داد/ 38 درصد گندم کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی را مراکز تعاون روستایی خرید کردند
1403/04/31
شجاعی‌نژاد خبر داد/
38 درصد گندم کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی را مراکز تعاون روستایی خرید کردند

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از میزان خرید تضمینی گندم در این استان، 38 درصد آن را سه مرکز تعاون روستایی خرید کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌بخش شجاعی‌نژاد مدیر تعاون روستایی استان در بازدید از مرکز خرید گندم در دهدشت اظهار کرد: تاکنون و در سه مرکز خرید متعلق به تعاون روستایی، میزان 28 هزار و 100 تن گندم خریداری شده است که معادل 38 درصد کل خرید گندم در استان بوده است.
مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این موفقیت با تلاش شبانه‌روزی مجموعه همکاران شبکه تعاون روستایی و تعامل و همکاری خوب مجموعه جهادکشاورزی و اداره کل غله استان محقق شد.
شجاعی‌نژاد بیان کرد: این 38 درصد گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سه مرکز خرید گندم در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بهمئی خریداری و تحویل سیلوهای اداره کل غله استان شده است.
شجاعی‌نژاد با تفکیک عملکرد مراکز خرید متعلق به تعاون روستایی، تصریح کرد: میزان 16 هزار و 130 تن در مرکز خرید اتحادیه تعاونی روستایی کهگیلویه، میزان هشت هزار و 800 تن در اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان چرام و میزان سه هزار و 220 تن در اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان بهمئی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی از حمل همه گندم خریداری شده در این سه مرکز خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای فعال شدن مرکز خرید تعاونی تولید روستایی ابدالان گچساران برای فصل آتی فراهم شده که بدون شک در افزایش خرید تضمینی گندم و سهولت دسترسی کشاورزان به مراکز خرید بسیار موثری خواهد بود.

وی همچنین از خرید 300 تن گندم بذری دیم در شرکت تعاونی روستایی شهید مفتح گچساران خبر داد.
شجاعی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به خرید محصول استراتژیک کلزا در مراکز خرید تعاون روستایی گفت: 900 تن محصول باکیفیت کلزا در دو شرکت تعاونی تولید کلاچوی کهگیلویه و شرکت تعاونی تولید شهید مفتح گچساران خریداری کردیم که به نسبت سال قبل 42 درصد رشد داشتیم.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تاکنون 65 درصد مطالبات کلزاکاران از سوی کارخانجات روغن گیری طرف قرارداد پرداخت شده است.

گفتنی است که در سرجمع و در همه مراکز خرید تضمینی گندم استان، تاکنون (لحظه تنظیم گزارش) میزان خرید گندم سیلویی از 74 هزار تن عبور کرده و عملیات خرید همچنان ادامه دارد.
تعداد مشاهده خبر48 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal